Dream = Mimpi

Sunday, October 21, 2012


"I dream of you last night. At least you were there in my dreams. Even though I'd have to wake up and live with the fact that not in the reality."

Memang benar. Aku termimpikan si dia. Adakah ianya petanda yang dia juga mimpikan ku? Kebarangkaliannya tidak. Lihat saja pada realiti. Mungkin aku masih ada sedikit tempat di hatinya. Namun sangatlah sedikit jika dibandingkan dengan orang lain. Sungguh kecil aku di pandangannya.

"I wish she dream of me too."

Namun jika dia ada berada bersamaku pada ketika ini, aku kurang yakin yang dia akan mempercayai kata-kataku. Apa yang aku mimpikan. Apa yang aku rasakan. Jadi biarlah ianya jadi memori yang indah bagi ku... Huh? Bukan. Angan-angan indah. Ya. Itu adalah lebih tepat.

"Don't waste your tears to a mortal being like her. Save it for yourself. Save it for God."

Aku tidak nafikan yang ini. Tapi aku lemah. Tersangat-sangat lemah. Lebih-lebih lagi kepada dia. Mungkin kedengaran seperti kurang siuman. Namun inilah yang dipanggil cinta. Tetapi adakah cinta ini akan bertahan lama? Atau adakah ianya akan tersemat selamanya di hati tanpa pengetahun orang lain? Wallahu'alam.

"Memahami adalah satu perkara. Menerima adalah sesuatu yang lain. Memahami & menerima adalah gabungan persepsi, konklusi & perbuatan."

Adakah aku merepek? Persetankan. Ini adalah apa yang aku rasa & fikir. Ini adalah logika aku. Ini adalah aku.

*persepsiku, pemikiranku, andaianku, konklusiku



0 comments:

Post a Comment